Try - Colbie Caillat


歌词:

Put your make-up on
Get your nails done
Curl your hair
Run the extra mile
Keep it slim so they like you, do they like you?

Get your sexy on
Don't be shy, girl
Take it off
This is what you want, to belong, so they like you
Do you like you?

You don't have to try so hard
You don't have to, give it all away
You just have to get up, get up, get up, get up
You don't have to change a single thing

You don't have to try, try, try, try
You don't have to try, try, try, try
You don't have to try, try, try, try
You don't have to try
You don't have to try
Mm, mm

Get your shopping on, at the mall, max your credit cards
You don't have to choose, buy it all, so they like you
Do they like you?
Wait a second,
Why, should you care, what they think of you
When you're all alone, by yourself, do you like you?
Do you like you?

You don't have to try so hard
You don't have to, give it all away
You just have to get up, get up, get up, get up
You don't have to change a single thing

You don't have to try so hard
You don't have to bend until you break
You just have to get up, get up, get up, get up
You don't have to change a single thing

You don't have to try, try, try, try
You don't have to try, try, try, try
You don't have to try, try, try, try
You don't have to try

You don't have to try, try, try, try
You don't have to try, try, try, try
You don't have to try, try, try, try
You don't have to try
You don't have to try
Mm, mm

You don't have to try so hard
You don't have to, give it all away
You just have to get up, get up, get up, get up
You don't have to change a single thing
You don't have to try, try, try, try
You don't have to try, try, try, try
You don't have to try
You don't have to try

Take your make-up off
Let your hair down
Take a breath
Look into the mirror, at yourself
Don't you like you?
'Cause I like you





第一次这首歌的旋律就爱上了。。。再真正的了解歌词的当中的意思也太励志了吧。。。而且这首歌听了让人觉得很舒服。。。

我很喜欢歌词的含义。。。三年前的我不喜欢打扮讨厌打扮。。。因为我觉得我就是我。。。不需要理会别人的眼光。。。去了台湾后。。。看见朋友们打扮自己慢慢地开始学。。。但是还是不会。。。但是其实我觉得我自己不打扮其实也并不会不好看啦。。。以前的我都很我行我素。。。

现在出社会了。。。看见很多美美的女生都很羡慕。。。慢慢开始我也想要打扮了。。。虽然现在的我只会简单的cc cream加腮红。。。但是我知道这是一开始。。。

我可没有离题哦。。。我只是觉得每个人都有自己的选择。。。但是前提是你要活得开心。。。我喜欢打扮是因为我喜欢漂漂亮亮的自己。。。我不为谁。。。我为的只是自己。。。原因很简单。。。因为我喜欢这样的自己。。。素颜的自己也喜欢。。。这样的自己我也喜欢。。。

现在的我开始上班了。。。开始赚钱了。。。是时候慰劳下自己。。。我喜欢音乐、喜欢舞蹈、喜欢旅行。。。是时候让自己去完成自己想要的东西了。。。我想做我自己。。。这些都是谢谢抛弃我的人。。。你让我看清自己的方向。。。所以我站起来了。。。我要活的自信活得精彩。。。我也成为了钱奴。。。因为我想要旅行想要圆梦。。。

以下是这首有意义的歌词。。。女生们如果你是为了男生所以才想打扮自己。。。我是不反对。。。但是请也为了自己而活好吗。。。每个人都是自己的主人。。。如果他喜欢的只是你的打扮。。。那。。。你们的爱情不会持久。。。为自己为家人而活。。。那人生才没有白过。。。

mv的拍摄简单。。。一点都不华丽。。。但是却戳中了很多女生的内心不是吗。。。看着大家变成素颜的自己。。。都是微笑的。。。证明你很满意自己啊。。。photoshop只是一个辅助工具。。。但是终有一天你还是会出门啊。。。大家也都知道照片中的你被修饰了很多。。。

我曾经做过婚纱店。。。女生们都希望在Photoshop里满足自己。。。一直希望腰再瘦一点、手臂再小一点、脸再尖一点、眼睛再大一点、皮肤再修滑一点。。。但是女孩们。。。你都知道那个不是你啊。。。我也曾经被修图过。。。看完被修图的自己。。。我只能说抱歉。。。因为我喜欢没有修饰过的自己。。。

这首歌献给很多女生。。。也献给自己。。。我觉得做自己最好。。。自己舒服最重要。。。




留言

熱門文章